Mampu kah kami.....Mampukah saya...

Monday, October 18, 2010


Berapa minggu yang lepas merupakan minggu yang penuh dengan tradegi bagi kami. Sehingga ke hari ini, saya masih gagal mencari jawapan bagi setiap persoalan yang timbul. Walau kami cuba mengukir senyum & bergelak ketawa, tapi saya pasti jauh di lubuk hati kami yang paling dalam timbul kekesalan & kekecewaan yang masih tiada penghujungnya. Di mulut kami sering meniupkan kata-kata semangat, tetapi deep down inside, wujud sesuatu yang membakar diri...

Bagi saya sendiri, begini hakikat kehidupan, kekadang kita di atas kekdg kita di bawah...Yg pasti tak selamanya kita di bawah...Memang benar dengki & busuk hati tak pernah lari dari kehidupan... tp saya pasrah...tp saya yakin, hanya Allah yang maha mengetahui....Meminjam kata-kata kak gee..."Sesungguhnya sukarnya menjadi insan yang bernama Rahanah...." Insan yang serba kekurangan....mengumpul segala kekuatan yang ader untuk terus melalui hidup ni....Berat mata memandang, sesungguh terlalu berat bahu ini yang memikulnya......Ya Allah berikanlahku ketabahan...

0 comments: