Ampunkan Daku

Sunday, February 13, 2011

Semlm sempat jugak saya menengok cerekarama "Ampunkan Daku". Cerita yang sangat menyentuh jiwa. Terutama kat last2 citer. Sob sob sob :(( Tapi banyak pengajarannya. Manalah tau Allah kurniakan rezeki yang melimpah ruah camtu. Teringin gak rasanya da beramal bakti camtu kan.

Walaupun terus terang awalnya cerita ni nampak macam tak best sahaja. Sbb sy dah boring dengan cerita-cerita yang berkisar pada cerita2 orang kaya atau cerita anak derhaka. Tp selepas 1/2 jam rasa cam tertarik la nak nengok. Tabik spring gak la kat Sheila Rusli & hubbynya.

Ye la...sedang kita dibanjiri ngan cerita2 hantu tetiba Sheila Rusli memaparkan sesuatu yang berbeza. Isu semasa yang terus gagal dibendung. Sy mmg suka hasil karya Sheila mahupun hubby sbb dia lebih berani menampilkan issue2 or cerita2 yang mmg realiti tapi cam sering di pandang sepi oleh masyarakat cthnya cam Donut.



Sipnopsi:
Cerita ni mengisahkan tentang Latifah, seorang wanita yang dibenci oleh mertuanya…membuka satu pusat perlindungan bagi gadis-gadis yang aniaya, terutama yang mengandungkan anak luar nikah. Pusat perlindungan tersebut adalah KEWAJA.

Latifah dan Azri berpisah atas kehendak Puan Azimah yang menganggap Latifah jijik kerna beliau anak luar nikah. Yang menjadi mangsa keadaan, anaknya…Khalisah yang tidak mendapat kasih sayang seorang ibu.
Khalisah, akhirnya pergi ke KEWAJA untuk menyelami apa yg dirasai oleh ibunya, dan mencuri baca diary ibunya. Kisah menyayat hati, apabila Khalisah membawa papanya, Azri iaitu lakonan Zamarul Hisham ke KEWAJA untuk menemukan mereka.

Sheila Rusly,Zamarul Hisham, Fauziah Nawi, Zila Bakarin, Fezrul Khan, Mak Engku dan Erin Malek,Melia Aimiellia, Falisha Rossley, Farah, Zulyda Fatiha dan Zahera.

0 comments: