Hujan Seribu Rahmat....

Tuesday, July 20, 2010

Hari nak berkongsi kisah di sebalik hujan.....

Seperti biasa bila tamat je "office hrs", aku pun bersiap2 la nak balik. Opis da gelap tinggal sorang je lagi staff yg masih tak berganjak dari tempat duduk...Anugerah pekerja cemerlang rasanya da confirm dalam genggaman.... Hahaha...bukan statement dengki, tapi statement yang penuh makna tersirat....Cemerlang ker????....Ok lupakan citer pasal si cemerlang, gemilang & terbilang ni sbb dia bukannya main subjek hari ni....Pasal dia lain tahun kita citer....

Bila turun je kat reception area, aku dok pandang2 luar....Ish lebat gak la hujannye...Nasib baik payung pink sutun aku bawak arini...Selamat la aku arini....Kalau tak tau la....Tp semestinya Dla takan biarkan kakak dia ni....Wah perasan la plak....Dipendekkan citer aku pun memulakan perjalanan aku....Hujan2 camne yg aku dok riso kan ialah "jam"...Tp apa nak dikatakan...Nak hiburkan hati...aku pun teringat la lagu Zee Avi yang arini ktrg dok ulang2..." I drove my car pergi Damansara".....hihihihi...aku ubah lirik cikit..."I drove my car pergi Kota Damansara".....

Emmmm....cam biasa aku pun menuju ke trafik light depan KPTM....Dr kejauhan lagi, aku da nampak kereta2 bersusun. Dalam hati, mmg biasa la ni...Lepas trafik light aku pun belok ker kanan....Jalan besar tu mmg x lepas la jam...tambahan plak hujan2 cam....Agak2 aku adalah dalam baper meter lg sebelum sampai ke LRT station tu...Aku nampak, semua keta yang berada di lane kanan bg signal nak masuk kira....Apa plak la kat depan tu...detik aku....Aku pun sabar & follow the flow je...Emmm....sampai je kat depan....aku nampak satu dahan pokok da merintang jalan....Aku pun ape lagi kena bagi signal nak masuk kiri....Ada la gak menyumpah dalam hati..sbb ingatkan aper hal...rupa2 ranting jatuh...queue da berkilometer kat belakang....Memandang aku ni tak terror bab2 bwk keta ni....aku pun agak trkial2 la gak...Motor plak banyak...Side mirror plak basah...so tak baper clear la gak....Sedang aku terhegeh2 nak tukar lane, tetiba aku tersentak sekejap...Tersengguk gak la brake aku tekan....Ada sorang abang naik motor ni...stop & parking motor dia kat bahu jalan....Dia turun dari motor...Eh...aper la mamat ni nak buat ???.....Pastu aku nampak tangannya diangkat tinggi...isyarat agar keta berhenti....Ya Allah, tersentuh sungguh hati aku bila dia berusaha menarik ranting yang merintang jalan tu ke tepi....Mulia sungguh hatimu....Bayangkanlah...Hamba Allah ni yang tak kena mengena ni sanggup stop & mengalihkan ranting tu bagi memberi laluan pada kereta2 besar..Yang pastinya selalu memandu laju tak amik 'port' pun kat mamat2 motor....Dalam hati tak habis2 aku berdoa agak Allah membalas segala perbuatan.....Tetiba aku teringat artikel pasal balasan & hukum karma.....Insyallah balasan Allah pasti...

0 comments: