Sekadar nak meluahkan je.....

Sunday, January 16, 2011



Hari ni terasa stress pulak. Maklumlah Year-End Closing, untuk mereka-mereka yang bekerja di acctg line, mmg la Year-end closing ni something yang hactic...Lebih-lebih lagi kalau accountnya haru-biru.

Ok untuk saya, bukan haru-biru je...haru biru blue black la..Just imagine, semua nak kena buat sendiri. Itu tidaklah sampai mematahkan semangat saya. Tapi apa yang meng-stresskan saya bila melibatkan transaksi selepas jualbeli syarikat...Nak tanya pada siapa pun tak tau apatah lagi nak ajak berbincang. Org-org yang kononnya hebat di sekeliling semuanye tak boleh harap. Manakan tidak, simple2 transaction je da pening berhari-hari. Apatah lagi yang benda2 yang komplikated. Pastu biasa la konon tak nak masuk campur, padahal mmg sengal...opps...terjahat pulak mulut ni..(Cam kata cikgu Dla..'ter' tak per). Yang si hantu kak limah pulak, bukannya senang nak ajak berbincang. Ada je yang....busy la, cuti la & mcm2 lagi yang menyakitkan hati. Lepas kes qualified & non-qualified ni malas nak pikir pasal kak limah ni..menyakitkan hati...tak professional langsung.

Si pompuan yang bertaik lalat ni mulut tu pun satu hal gak la...Saja nak create issue..Ish ish..Stress..So akhirnya sy amik keputusan, percaya je pada diri sendiri & belasah je. Hanya ni je option yang ada setakat ini.

Kekecewaan terhadap orang lain hanya akan menghancurkan diri kita sendiri.

0 comments: