Alhamdullilah..Closing gak akhirnya!!!

Sunday, April 11, 2010

Alhamdullilah ....akhirnya 7 April aku berjaya gak closing kan account APSB buat pertama kali di bawah management baru....still within 5 working days...sepertimana yg dijadualkan oleh Group...Rasa kagum gak la ngan diri sendiri....kalo kak gee ader mesti dia suruh tepuk belakang ni.....bukan apa ngan serba kekurangan yg ader, still berjaya walaupun ni resultnya tak la perfect.....and ni bukan style aku buat keja kelam kabut...tp apa nak dikata...kekurangan manpower la katakan...semuanya nak kena buat sendiri...Da berkali2 gak la aku asyik sebut so that kak gee dapat ditransfer cepat....tp jwpan nya tetap sama...nak tanya cik tak...aku pun da mula naik bosan da....dasar pentingkan diri sendiri drg...aku pun tak paham drg ni...Bg aku yg kritikalnya time sekarang ni...sbb ader byk benda yg nak kena bwat..nak convert system, nak prepare data, nak audit, nak prepare report....kalo drg nak transfer ms da settle semua ni....mana ader maknanya..sbb semua aku da bwat...jgn nnti kata x leh nak justify reason nak amik org la plak da la..Ye la aku da bleh bwat semua ms time kritikal ni...Mmg tabiat drg kot suka mempermainkan rezeki & periuk nasi org...Sesungguhnya aku da mula bosan & naik muak ngan alasan2 sampah drg ni.....Cuma aper yg aku riso kan sekarang ni akan affect performance & prestasi keja aku je la....Takut nnti drg pun dpt detect mistake, takut drg labelkan sbg lambat buat keja, tak leh meet dateline & macam2 lg...takut drg terus da tak percaya nnti....ye la mana nak terkejar semua....sampai nak print memo pun nak kena suruh aku gak...tu belum lagi suh photostat lg...bukan nak kata aku berkira ke aper tp mmg tak menang tangan di buat nya....Sesungguh kepada mereka2 yg pentingkan diri sendiri tu...sekali lg alhamdullilah kuterima segalanya...Rasa cam diri teraniaya sgt.. tak ku halalkan segala kepayahan yg ku lalui ni....insyallah tuhan akan balas dgn kepayahan yg lebih teruk lg....aminnnn

7 Apr ...tu gak la....AP mengadakan 1st operation meeting nya...Sumpah aku tak tau langsung...Arahan yg aku terima dr boss besar ialah suh attend meeting & amik notes brkenaan accounts...ye la apa yang patut....sampai kat meeting room tu gak la...bru tau meeting tu sebenarnya merupakan 1st operation meeting...kelima-lima "pemain import" dr AP pun dijemput sama....Ada la beberaper agenda yg dibincangkan...antaranya psl accounts la, psl CUP, psl overlapping of accounts, psl marketing of CUP....and honestly yg lelain tu aku tak pay attention pun...ntah kemana2 ntah drg da gi.....Tp 2 benda la yg aku belajar haritu....Pertama,....ye la as org melayu yg penuh ngan sifat2 lemah lembut...agaknya, sensitive la kot....ni aku nampak lepas LL tu bring up psl issue overlapping of accounts...."Kalo susah2 sgt...Hands-off je la...I tak nak nnti pening kepala" alamak tergaman aku mendengar statement.....emmm...bg aku...tindakan LL tu betoi...nak clarify & to maintain the sales fm that accounts....mungkin dr pandangan drg lak...drg ader the best distribution channel in town, so drg nak tolong, tp kalo korang byk songgeh...korang bwat la sendiri....hehehe...Tp yg penting bg aku for the benefit of the company, at least accs tu still berjaya disecure...Yg kedua....rupa2 nya drg ni particular gak dlm bahasa....terkejut aku bila drg boleh tulih sebijik ayat yg ktrg ckp...Bg aku biasa la gunakan ayat2 broken English & grammar yg berterabur....asalkan paham....tp terkejut la gak bila drg particular...siap membetuikan org lg...emm...naper yg ni drg tak jaga sensitivity org plak ek..ketawa kat belakang...."drg jual buku org putih kak"...emm...aku hanya mampu trsenyum la bila dgr conversation drg tu...tp dlm hati .....2 benda yg aku belajar....bila berckp tu....berendah diri la...gunakan ayat2 yg tak menyinggung mana2 pihak...and yg kedua, bila berckp berhati2 ngan penggunaan ayat.....Jgn sampai drg ketawa di belakang nnti...

Conclusion, insyallah Allah akan membantu umatnya yg teraniaya....Moga2 Allah mempermudahkan perjalanananku ini....Aminnnnnn

0 comments: