Birthday datang lagi....

Sunday, April 11, 2010


9 April datang lagi.....Kali ni birthday yg ke-36....Dlm umur seusia begini, tak der aper yg diharapkan on the birthday....Hadiah??? aku bukannya jenis yg kemaruk birthday present yg mahal2 pun...Birthday party??? Emm mungkin tidak sama sekali...not my style celebrate birthday berparti-parti ni....Sebenarnya kalau seboleh-bolehnya tak nak org tau pun hari tu hari jadi pun kan...Ushhh....bila pk 36....sekali pk tu sekadar angka je...emmm tp bila pk balik, 36 besar angka tu....kekadang terpk gak aper yg da aku capai dlm usia...Bg sesetengah org mungkin nak jd somebody ker, nak jd kaya raya ker....Tp ntah benda2 ni semua tak de dlm kamus hidup aku....mungkin bg mereka2 yg da berjaya...aku ni mungkin org yg tak de cita2..Loser....Bg ku, setiap aper benda besar yg ingin kita raih dlm hidup ni ader harganya....Untuk jd org besar harganya mungkin terpaksa mengorbankan masa, tenaga, keluarga....So prinsip aku bersederhana itu yg indah....Aku tak mengimpikan pangkat yg tinggi, gaji yang besar....cukup la sekadar sederhana dlm serba-serbi....So harga pengorbanan aku pun sederhana, lebih2 lg memikirkan hidup aku yg single mingle ni.

2010...Tahun ni as usual adik mesti da beli kek sekali ngan abang...Ye la..memandangkan birthday aku ngan abang yg dekat je...Kira package sekali la....So kiranya kek da makan awal2 la...Tp tahun ni...2 birthday gifts yang takan aku lupa kan ialah....Birthday card & Panggilan Hangit tu...Birthday card dr Dla, Nik & Kak Gee...Haritu dalam tengahri la...Anne passkan satu envelope ...siap ader mark P n C tu....Ingatkan ader doc pnc.....Aku pun bukak la...Ya Allah nak tergelak la plak....Birthday kad rupanya...hehehe...hodohnya...so tak creative langsung...Tp bila nampak gambar ladybug tu confirm la Dla yg bwat ni....Aku pun bukak la kad tu....Terdiam, terkelu, tergamam aku...Tergenang gak la air mata aku....Touchingnye....Bila baca kata2 kat dalam tu....Mungkin drg tak sempat nak beli kad, tp Ya Allah...drg still ingat gak....Tuk Dla...bg akak kad yg lawa tak penting, but the thought that counts....Tuk Nik yg comel (hehehe pasan sungguh), ingat misi bewak kita...Tp akak harap Nik dpt replacekan LL gak satu hari nnti...Hidup bewak....Tuk Kak gee....mekasih ngan pesanan penaja tu....aminnnnn....
Lg satu lak....panggillan hangit...real betui ....aku pun tak perasan sampai la dgr sore org gelak2...hehehe...ms tu confirm la drg punya keja ni...Hampeh sungguh..Yg aku kagum tu sbb semua info betui la tu...Jahat betui mereka2 ni....Tak baik tau!!!

Apa-apa pun doaku sempena hari jadiku ni semoga Allah mempermudahkan perjalanan hidup ni yang penuh dugaan ini...dirahmati...diampuni...dimurahkan rezeki & diredhai selalu...Aminnnn....

0 comments: