Berikan Aku Petunjuk......

Friday, April 30, 2010

Entah kenapa, dari sehari ke sehari rasanya semangat dan kekuatan aku untuk meneruskan perjuangan kat AP ni da semakin menipis. Dugaan pulak bersilih ganti. Ada sajaa yang datang. Ada ketikanya rs macam tak tertanggung je. Aku tahu.. akan luntur jugak semangat walapun sekental mana sekalipun kalau lepas satu-satu masalah yang timbul. Dan akhir2 ni, nada2 kecewa & frust telah mula terasa dalam perbualan kami berlima. Jangan tak caya, Prof Adli yg selalu positif, yg jadi peniup semngat kami, akhirnya tewas jugak. Tanda2 kekecewaan tu jelas terpancar kat muka Prof kita ni. Aku ingat lagi kata2nya minggu lepas, "Di sini, kita perlu bersedia untuk menguriskan hati sendiri....sebelum org lain mengguriskan hati kita"...Ushhh dalam maknanya tu. Tersentak gak la. Ya Allah, hati aku tetiba sayu. Tuan Prof, dgr statement tu je da cukup menguris hati ini, belum lagi diguris org. Betapa murahnya harga hati kita ni, hinggakan org tak amik kesah pun nak jaga. Ntah naper sejak akhir2nya sensitif benar hati ni. Mungkin luka yg sedia ada belum sembuh, hati ni dicalar lagi....Hati oh hati....Mana perginya aku yang kental hati, tabah & tahan diuji. Hanya Allah sahaja yang tahu.

Dugaan lagi...
Ishhh....Minggu ni dugaan dtg lagi. Dengan tak disangka2 IES System plak down. Kalo setakat tak leh access tu da biasa bg kami. On Off server tu je da settle masalah....Tp kali len plak penyakitnya....Tak leh nak view datas...Shutting down the server tu tak der kesan langsung. Degil sungguh...Time2 camne, teringat kat owner server cum IT mgr APSB dulu...Sengal bin bodoh. Dalam sehari berkali2 plak kena on off..Mana bleh tahan camne.... Even bebudak IT yang terror pun tak leh nak solve kan problem. Kalau mengikut track record tak pernah pulak terjadi sebelum ni. Kenapalah di masa2 kritikal la plak problem ni nak jadi. Ntah la, mati akal jadinya.....Ya Allah, besar sungguh dugaanMu. Beliku2 sungguh perjalanan kami untuk meneruskan perjuangan di ARAH ni. Kekadang terpikir jugak adakah ini petunjukmu, supaya kami beralih arah. Adakah kami berada di landasan yg betul atau ni petunjukmu...Ntahla...Dengan issue staff yang tiada penghujungnya lagi, ditambah lak ngan sytem yg tetiba jadi bengong....Pening memikirkannya....Yang pasti, hanya Allah saja yg maha mengetahui....Dalam hati ini, aku sering berdoa...Sesungguhnya, kalau ni merupakan petunjukmu, terangi hati kami agar kami dapat memahaminya. Tapi, andainya ni adalah dugaanmu, sesungguhnya aku ikhlas, redha & menerima dengan lapang dada. Sesungguhnya Engkau maha mengetahui dan Kau ciptakan dugaan itu dengan sebaik2 hikmah disebaliknya. Aku ingat lagi kata2 support dari Noni bahawa Allah menurunkan dugaan kepada hamba2nya yg terpilih. Semoga setiap perit jerih & kepayahan yang dirasai ini akan terus menjadi sumber kekuatanku untuk terus bangkit & terus & terus berjuang....amin

0 comments: