Sebulan berlalu.....Perjalanan masih panjang

Thursday, April 15, 2010

Hari ni genap sebulan da ktrg "bergelandang" di opis baru....Macam2 hal yg telah dilalui...Bagi aku sendiri...Adakalanya sebulan tu rasanya terlalu cepat sangat...macam berlari meninggalkan kita..ye la especially bila time bz...mengejar dateline tuk report....tp ada masanya terlalu lambat sebulan tu...bila terpaksa berdepan ngan pelbagai kerenah manusia2 & issue yg timbul..ms terasa bagaikan merangkak pergi....Mungkin rindu ngan suasana di opis lama kot...

Bagi aku sendiri, dalam sebulan ni macam2 persoalan yg timbul di kepala ni....Aper motifnya pembelian ni???....Aper planning drg tuk memastikan investment drg tak salah...Camne penerimaan staff len...Drg suka ker tak....Kenapa kita menrima layanan camne ni....Apa yg bleh diubah...Apa yg kita kena ubah...Ntah la...bg aku hanya masa yg dpt menjawab persoalan ni semua...Kekadang kepala ni bertanduk la gak....Lantak la korang, bukan biz bapak aku pun...Tp secara professionally benda2 ni penting sbb ni periuk nasi aku & periuk nasi kawan2 aku yg len...Tunggu la masa yg menjwbnya...

MISI...masih kah ader misi....
MISI...MISI...MISI....Itulah yg kami jdkan bekalan semasa kami melangkahkan kaki ke Cheras ni.....Sejujurnya bagi aku sendiri pada awalnya, keputusan pihak pengurusan mem"package"kan aku sekali dalam transaction jual beli AP bukanlah sesuatu yang aku relakan...Tp atas suntikan semangat yg kak gee, adik, yam & adli berikan akhirnya aku akur juga....Mungkin ader hikmahnya di sebaliknya...At least thanks for this experience..."KITA ADA MISI"...tu la yg selalu kami ulang2kan agar kami tidak patah semangat dalam setiap apa jua rintangan yang kami tempuhi....Tetapi realitinya....masihkan ader MISI????? Entahla....Bagiku, jurangnya terlalu besar...Perbezaannya terlalu banyak...masih terlalu byk rintangan yg harus ni lalui.....Persepsi, cara kerja, ideas, biz direction, background dan byk lg benda2 yg berbeza....Halangannya terlalu besar....Dan sesungguhnya aku sendiri belum pasti dapat melaluinya.....Apa yang aku lihat, aper yg AP ader sekarang terlalu kecil untuk dijadikan sesuatu yang besar....Honestly bagi aku, MISI tu mungkin MISSION IMPOSSIBLE...tp harap2 kami semua tak patah semangat....Ntahla, bagi aku hanya MIRACLE yg bisa mengubahnya..Kecuali ader James Bond 007...hehehehe....Perjalanannya masih terlalu-lalu jauh lagi....5 tahun mungkin terlalu singkat...7 tahun mungkin belum cukup lama...10 tahun..mungkin MISI da tak penting lg.....Tp aku masih berharap agar 2 org adik kita yg muda lg tu bleh berjaya & jd org penting di sini nnti...Go Dla & Nik...Kerja kuat2..bukan2..Work hard tak guna kalo tak work smart...so kena WORK SMART....akak sentiasa support korang..

BUKU oh BUKU.....

Sebulan...Emmm....nampak gayanya...perjalanan syarikat masih tak 'smooth' lagi....Tak byk order yg bleh diproses....Stocks di merata-rata tempat..Ada di PLU, Taman Shamelin, dalam warehouse, bawah khemah....Bagi aku yg jelas, perancangan tu bukan la sampai tak der tapi tak diatur ngan rapi....Screw-up abih...Kekadang rasa sedih gak melihatkan buku2 arah yg bersepah2 dimana2....Dan yg paling kelakar sampai pintu opis pun da tak nampak dr luar la kan....Emmm....kalo diikutkan, kalo bwat stock take ni boleh kantoi ni...
Bercerita tentang bilik galeri CUP lak....Galeri...gahnya namanya...mesti org dok imagine...at least ala2 galeri lukisan ker, galeri brg antik ker....hahahaha....jauh panggang dr api....bg aku ala2 library ader la....penuh ngan 10 library rack....ntahla...yg nak beli sampai 10 tu bwat per....yg beli sebijik cam library tu bwat per....ishhh....tak paham aku....interior design hancur.....

Bilik???....aku tak suka

Bagi aku plak, akhirnya aku disuruh pindah masuk ke bilik....Apa significantnya aku pun tak paham...sampai skrg...aku msih tak paham...naper aku kena pindah masuk tu...sebilik ngan dak soflan tu....ishhh...tak paham sungguh & tak sesuai...kalo aku aku diberi pilihan lebih baik aku dok kat luar tu...ntah la...ms rz tu tanya aku dulu katanya aku dok sorang semntara tunggu kak gee masuk...ni da len plak citer nya...aku da naik malas nak argue...Tapi yg pasti aku TAK SUKA....Tp nak bwat camne...sabor je la

Conclusion nya....dalam masa sebulan ni & bulan2 mendatang ni kena byk sabar...keywordnya...SABAR & BELAJAR.....SABAR & BELAJAR......HIDUP BEWAK

0 comments: