Ader Aku Kesah!!!

Wednesday, February 10, 2010

Tinggal lagi kurang sepuluh hari so akan berakhir la AP di bwh tampuk naungan TSRH. Rasa sedih tu da mula terasa la, tp persediaan mental da lama disiapkan. Tp ni nak citer pasal "kakak bebenor ngan dia tu. Nama ni dia reka oleh Dato Lawak kat cni.
raksasa". Kelakor la gak nama tu. Tp aperpun nama tu mmg sesuai
Emm...Alkisahnya...kakak raksasa ni sebenornye merupakan sub-ordinate aku yang paling sengal sekali. Dr dulu lg mmg byk hal la..Tp ingat penyakit dia tu was because kena tempias si Gila CL tu...tp rupanya dia ni mmg dalam sama spesis...Spesis gila meroyan gak. Rare spesis la katakan...

After AP declare VSS last year, ingatkan dia da berubah la..Ye la..Ingatkan da sedor diri la...Yg dia tu bukan nye hebat mana pun. I'm trying to accept dia as what she is. But lately, thing seems doesn't work smoothly. Aku tak paham naper dia nak bwat musuh aku ni. Memula tu aku je la yg touching sorang tp kalo others also da perasan..This is something bad!!..Penat gak la aku dok memikirkan psl dia ni..Aper punca nye..Tp i still believe that i've the rights nak tegor dia if it is regarding work. And of course aku tak hingin pun nak masuk campur her personal matters. Dia ingat ader aku kesah. Tp dia still nak tunjuk perangai dia.

Betoi la org kata susah nyer nak baca hati org ni. Susahnyer nak puaskan hati org. Aku rs aku da cukup baik melayan perangai2 gila dier.Tp akhirnya, aku gagal jugak. Sekali pk mmg kesian nengok dia skrg ni bila org semua tak peduli kat dia. Tp mmg dia yg cr pasal. Pk2 betoi gak kata collegue aku ni, dia ni ader symptom2 mental disorder. Tp bagi aku ni la penyakit hati namanyer. Hati tak bersih, dengki kat org, tak puas hati kat org, nak bersaing ngan org, x nak bergaul ngan org takut org lebih bagus dr dia, nak tunjuk kat org ni org bek, tak nak dgr nasihat org, kedekut, nak berlagak, tak tau bersyukur and etc etc lg. Tp overall nyer penyakit hati...And lately aku da dapt tangkap gak la dia ni kaki menipu. Tu la, ader org pernah ckp yg sbnrnye kalo nak jd penipu ni kita kuat memory...kan aper..nak jd penipu kena ingat ngan siap penipuan yg kita da bwat....Tp melihatkan perangai tak semengah dia ni, aku sian la kat hubby dia. Teruk nak melayan org yg sakit camni.

Aperpun biarla....tinggal 10 hari je lg...And aku harap aku takan brtemu lg ngan dia...Lebih baik bwh haluan masing2....Di hati aku, semoga lepas ni dia akan bertemu buku ngan ruas. Masa tu bru la dia tau menilai diri dia sbnrnya...Jahatkan rsnye....Aperpun...walau aperpun yg dah dia bwat kat aku ni...aku brsyukur gak....sekali lg aku belajar something...walaupun not a good experience...tp aku blajar...hati manusia ni mmg mcm2...kalo hati da x bersih, mcm benda buruk bleh jd...Walahualam...

Untuk tatapan....Raksasa...u can guess who!!!

0 comments: