Hari Yang Memenatkan!!

Sunday, February 21, 2010

Ush...21/2/2010...Nak mark hari ni sebagai hari bersejarah la gak...Arini hari Ahad...Arini aku ader undangan perkahwinan...Halim, staff KESM. Dr semlm mmg aku cam berat sgt nak gi. Padahal memula da plan ngan Yam nak gi shopping beli hadiah & tudung....Emm.....sblm tu, mmandangkan da lama tak bwat baju kurung baru, ktrg pun plan nak jahit baju bru. Emm...biasa la Yam, nak nampak Diva kan...Akhirnya last week ktrg pun beli la kain pasang. Baju cotton...nak in-trade kata Yam...aku per lagi..Layan...hehehe....So dr smlm aku mmg la, agak mls nak kuar...kepala pening, badan pun cam tak sehat je...Ni mesti gara2 cuaca panas ni. Rasa cam dihyderate je..So akhirnya plan nak kuar beli tudung smlm trbatal.

So pepagi arini, aku pun gi la amik baju kurung cotton aku yg bru siap...ush..cun gak kaler pilihan aku ni...cuma kain nyer cam beso cikit...tak kesah la...janji cun...lepas amik baju td pun da hampir2 nak accident gak....driver tu pakcik...emmm...pakcik2...nasib baik pakcik...kalo tak da puas kena sumpah ngan aku da...dlm ati je la...suka2 je dia reverse tak nengok belakang....ati aku mmg da x sedap gak...tp disebbkan da janji aku kuatkan gak la semangat aku....kalo ikutkan aku mmg da nak batal je...sbb dr pg mcm2 da jd...

Dlm kol 1230 tu, ktrg pun gerak la dr bustop tempat biasa aku amik Yam...Hari da la panas giler. Seb baik aircon da ok...sejuk gak la...kalo tak bleh mendtgkan marah gak la....aku pun straight gi KESM...amik mem besar...Gundu...sbnrnya kitrg pun tak sure jgn nak gi umah Halim ni....nengok dr map kat kad tu cam jauh je...Memula Yam da sms ngan adik..tanya pasal jln...tp sbb ms tu belum gerak lg...ktrg plan nnti baru ktrg kol balik....so aku decide la nak guna jln Shah Alam....sbb rs2 nya cam penah lalu je jln yg ader kat map tu...seksyen 28, spansion, proton la...cam biasa ku dgr je....

emmm...rs2 lebih kurang 45 min or 1 jam gak la bru jumpa jln masuk ker area umah dia....tu pun da baper kali sesat & u-turn...Pastu lalu tepi satu umah ni...hah ader kenduri...betoi da ni...hati ktrg happy abih la...akhirnya da jumpa....tetiba bila jln ke depan cikit nama jln ikan aper ntah...Jln2 kat citu semua guna nama ikan...ikan puyu la, ikan keli la, suka hati korang la nak letak nama aper pun...aku rs cam len je nama jln ni...eh...ni da salah umah da ni...ktrg gi baca signboard....confirm da salah da ni...salah umah...hahahah....ktrg 3 ketawa bgai nak rak....nasib baik tak masuk lg....bwat malu je...dlm ati...aku penah gak dgr citer org slh gi makan kenduri...tp tak sangka...nasib baik ktrg tak terima nasib yang sama....hahaha....

Setelah pusing balik, kitrg pun sampai la kat umah pengantin....Rumah nye tanah lot kampung...mmg besh la...kampung di pinggiran bandar....aku suka area camne...at least ader la suasana kampung gak.....bila sampai je...nengok keta da penuh kiri kanan....aku da parking kat tepi...tp rs2 tanah kat citu lembik cikit....al-maklum...Ader Gundu..sori Gundu....kat depan tu nampak cam padang je....ader la antara ktrg yg suggest parking kat cni....aku pun ikut je...sbb aku pun rs lebih selamat ckit sbb kat situ lapang....aku pun terus la masuk padang tu nak park sblh keta perdana V6....tetiba...burp...alamak tayar da masuk lopak....aku try reverse la....ke depan la...tak bleh gak...alamak.....keta V6 sblh tu da penuh ngan lumpur ms aku dok me-reverse td....ader sorang brader yg nak blik tu dtg la nak nengok....dia cuba try...tp tak bleh la gak...Gi la mkn dulu...kata brader tu...nanti mintak Halim tolong....tak per keta sblh ni keta Halim...emm....aper la punyer suwei nyer arini....mcm2 hal happen in one day....ktrg pun gi la umah Halim...tapi mmg aku da hilang selera da...mkn pun rs lambat nyer nak abih....Yam sempat jugak la gitau Halim...Halim kata...tak epr nnti dia cr org settle kan....Nasib baik dpt kawan camni...sejuk la gak ati...Da 7 tahun pakai keta ni, tak penah lak trmasuk lubang...apa la nasib hari ni...Malang sungguh!!!

Bila ktrg nak blik da...Halim suh la 2 org budak2 kampung tolong...emmm ...hampeh je budak2 tu...cam mls je...lubang tu da makin dlm je...tetiba dtg brader ni....suh aku kuar, dia la nak try...hampeh gak....emmm...rs2 dekat 5 org badan besar2 still tak bergerak gak keta....Dtg la 2 org cam mamak cikit....cam2 cara la gak drg bwat....akhirnya aku nengok drg jet keta tu...pastu bila keta da naik...drg taruh batu2 ngan papan....aku yg dok nengok dr bwh pokok je la....tetiba "kedepek" kena berak burung la plak....astagfirullah alazim....macam2 hal....apa lg niiii....bad luck betoi arini....Yam ngan Gund cuba nak sejukkan ati aku ni...Gund siap ckp kalo Indian ni consider "good luck"...dlm ati...ala korang saja je nak sejukkan ati aku ni....aku rs dekat2 gak 1 jam 1/2 akhirnya keta pun berjaya dikuarkan....Ya Allah...Lumpur penuh kat depan...Tak per la...janji bleh kuar.....Alhamdullilah....aku da siap2 kuar duit RM50 nak bagi kat drg, tp brader 2 org beria2 tak nak...So hanya ucapan terima kasih je la yg mampu aku ucap...

Emmm....camtu la berakhirnya hari yg amat memenatkan...semoga hari esok akan lebih baik dr hari ini....
WKT 1792

0 comments: