Memulakan langkah dengan satu arah, tersasar jauh jadi tak tentu arah, sekarang hilang arah...mungkinkah akan beralih arah?????

Saturday, February 27, 2010

Pagi 25/2/2010, hari ni len dari ari biasa. Secara officialnya, arini last day AP under TS & last day bg beberapa org staff kat AP. Hehehe....last day tuk Raksasa...Yg tu yg I LIKE. Aku lak telah diarahkan untuk gi ke Utusan di Cheras. Tak der ari len ker drg ni arini gak. Selain drp dpt phone kol MM, pagi semlam HH da inform lg sekali. Eeee...kalo nak ikut kan hati malasnya. Da la tak tau nak gi. HH ader gak la bg map. Seb baik DLA pun kena gi, berbunga balik la hati ni bila DLA pun kena gi. Kan aper at least ader la kawankan..Tp last2 NM pun kena gi gak...Emm baguih2. kan aper atleast bleh la tumpang. So asalnya nak take off dr opis kol 8. Tp biasala janji melayu, kol 9 akhirnya ktrg gerak dr opis. Just lepas byr tol kat Tol Bukit Jelutong, kat depan keta berderet2 tekan lampu brek. Alamak jln "jam". Emmm...confirm lambat la ni..Akhirnya ktrg amik keputusan tukar jln guna MRR2. Walaupun da sampai kat area Cheras, nak cari opis tu sengsara gak la. Sesat barat la gak. Akhirnya, HH kol...Jd GPS Dla la dia...10.30 pg akhirnya sampai gak la kat UPND...Walaupun da lambat, kira ok la ni...baru 1/2 jam je lambat.

Masuk ke perkarangan UPND. Alamak ni ke opisnya. Jalan da la jam..Parking crowded je. Opis pun tak le bru sangat. Decoration pun ala2 je. Sesampai kat sana, ktrg dijemput ke bilik meeting. meeting room kat tingkat atas. Yg kelakornya masa ktrg nak naik tangga tu, trserempak ngan sorang ni ngah nak bagi doc kat bwh. Kelakor lak rsnya guna tali. Da cam beli roti dr bengali roti je. Ikat lepas tu tarik..Hahahaha..Sampai kat meeting room, baper org dr UPND da menanti ktrg. Meeting tu dimulakan oleh CFO UPND. Pastu dia kuar sbb ader meeting len. So akhirnya meeting tuk di-conduct oleh MM ngan lg sorang pompuan ni. Tergaru2 je aku dgr kerana byk yg tak seperti yg penah diceritakan kat aku...Bak kata DLA, ktrg ni ala2 patung cendana je...Jd perhiasaan sbb drg sendiri pun haru biru, tak pasti aper2. Aku tertanya di mana "tempat" aku di sana...coz mengikut meeting tu, semua da di-take over leh drg.

So bila dipikirkan, location yg jauh, aritu lebih kurang 1 1/2 jam, bekerja ngan org2 baru, tolnya yg berganda, enviroment yg tak pasti, ktrg yg akan dipisah2kan, kalo slm ni separuh dari jiwa ni pergi, tp kali ni da 3/4 hati ni nak berenti je rsnya. Tp setelah brbincangkan adik & kekawan, tanya pendapat masing2. Rasanya cam nak cuba dulu gak la...Nengok camne...meneka dlm kesamaran la nampaknya....

Conclusionnyer, aku memulakan langkah dengan joined AP, ingat nak cuba enviroment baru. Rupa2nyer AP ni pun ngah tenak. Punya la tak tentu arahnya, aku yg asal da kena VSS tp still meneruskan prkhidmatan sampai setahun. Tetiba bila AP da kena jual, aku la yg kena absorb ke co baru. Sekarang, lepas gi first meeting kat sana, rs nya cam aku da tau aper, cam hilang arah...So patut ke aku beralih arah...cr keja baru je???.....Aper2 pun mungkin ader hikmahnye, moga2 Allah akan mmpermudahkan segalanya...


Wajah2 kepenatan.....

0 comments: