Sesat Lagi !!!!!

Thursday, February 11, 2010

5.30pm...Dpt kol dr Kak Gee....Kak Gee bg info, NKVE jam banget..Start dr tol Bukit Jelutong lg...Ushh...dok pk...sengsara ni...da la aircon tak der...Bleh brasap ni dibwat nyer.....Nasib bek Dla ader lg..Ingat nak try la guna Highway Guthrie Shah Alam. Lepas tanyer serba cikit, ingat nak redah je la..Emm...Tp brdebar gak sbb da da baper kali sesat kat Highway tu...Dlm hati ingat nak belasah je la drp brsesak2 kat NKVE....Tetiba bila sampai kat keta..ader MYVI hitam stopped WNQ 1932...Hehehe...Keta Dla & Arif rupanyer...Dla tanya "Kak nak ikut tak"...Eh..ni idea baguih ni. At least bleh gak follow Dla...Aku pun follow la Dla ngan "driver darling nyer" (hehehe...jgn mrh Dla)...

Sampai kat trafik light lepas Bomba tu, drg bwat U Turn...Trsenyum sorang la gak, kan aper tringat kata2 Dla td....Bwat jahat, bwat u-turn haram la tu....Pastu terus msuk Highway....I follow u, Dla...sambil menengok2 sekeliling...Bukan nyer aper...aku ngan highway ni...walaupun da byk kali lalu...but still tak leh nak masuk kat kepala hotak ni...bab2 hafal jln ni aku mmg "bebal" cikit...

WNQ tu terus meluncur laju. Dlm hati dok brkata2...okay gak cara pemanduan WNQ ni, tak la cam setengah driver tu...cam pelesit kat jln raya. Menyampah betoi. Aku pun try la maintain the distance supaya tak jauh sangat...Tetiba sampai satu simpang ni, sedang aku sebok tu mmbaca signboard...tetiba WNQ exit ke kiri...Alamak camne ni....Aku da trlajak ni. Dlm hati meyumpah2 gak la kat diri sendiri ni...Aku rs aku baca signboard tunjuk kanan...Yg aku dok jln terus ni naper..Berangan je. Da la nak reverse pun tak leh ni..Da SESAT la ni...Tak de pilihan kena jalan terus ni...Ush berdebar rasanya....Da sesat lg aku ni....aku pun terus proceed ke depan...Kat sebelah ni ader sebijik lori besar..Ush seram plak gak..Kat depan tu Johanwaki...Aku terus masuk ke kanan.....Ni kalo aku jalan terus ni alamat sampai balik Bukit Jelutong ni.. Tak boleh...Tak boleh...Sampai kat tempat lapang kat ngan petrol station, aku pun bwat U-Turn...Rsnyer ni da kali ke baper da sesat kat area tu...Su-ey betoi...Cuak rasanyer

Lepas bwat u-turn, aku jln terus la...Hati ni happy bila nampak Johanwaki & Fella Design...Alhamdullilah ...Kan aper...maknanyer...aku da brjaya balik ke pangkal jln ni....Nak kol Dla...nak bgtau dia suh dia terus balik, tak der peluang, handphone lak dlm handbag...Dlm ati ingat tak per la...nnti da sampai bru nak sms Dla la....Lepas Johanwaki tu everything looks fimiliar...confirm tak sesat da....Jalan jam la plak....pastu trafik light asyik merah je....Ushh....rs berasap giler....Tetiba...aku terkejut giler dgr honk...Astagfirullah...Bertambah kencang debar kat dada aku....Apa plak lg ni....Pastu aku nengok ke kiri...rupanyer WNQ 1932, kat sebelah....

Laaa.....Dla patah balik rupernyer....Touching la plak rsnyer bila nampak keta Dla...Msti korang riso kan akak kan...Aku rs bersalah la sesgt...Tuk Dla & Arif...Sorry bebanyak sbb da menyusahkan korang brdua ek & tima kacih bebyk....Mungkin ia tak der maknanyer tuk korang...tp akak amat menghargainya. Korang mmg adik2 yg baik...Luv u Dla....

0 comments: