Day-2 = Geram, bengang, menyampah, terkejut, sedih, sakit hati, penat, mengantuk, buhsan, menyesal, kecewa, takut, benci...etc etc..!!!!

Tuesday, March 16, 2010

Gitu la tajuk status yg aku post kat FB aku arini....Ekspresi diri tu...Tp in simple language tu la "stress" namanyer...Ushhhh....Baru 2nd day beb...rs cam da tak tertanggung da ni...Kata org berat mata memandang, berat lg bahu yg memikulnya....Byk benda yg terbuku kat hati ni....
Dr semalam membwk la ker arini.
Alamak da lambat...pecut
Nak dimulakan citer pg ni aku kuar umah agak lambat gak la...Dlm kol 8 camtu...Dalam ati ms tu, aje ke gila..lambat da ni...boleh sampai ker ni....Kalo mengikut rekod memanduan aku, arini ni bleh dikatakan antara tahap pemanduan yg teraggresif pernah aku catatkan...Laju tu...Tp berdebar2 tu tetap ader...Tak biasa la katakan...
Sesampai je kat opis arini...gi bekfast ngan Dla. Dato' Adli da menunggu kat gerai 5 star smlm tu...Isi perut dulu...kurang la marah cikit...
Lembap tahan gaban la korang ni
Tp aku naik je kat atas...hampeh pc still lg tak install...Ya Allah, naper drg ni...lembab tahap gaban...Nak tunggu sampai baper ari bru bleh install pc ni...bengang da ni...drg ni ingat main2 ke....Auditor lak dok mengekor kat aku je...tanya nak docs tuk audit...Tup tup kol 12.45 baru mamat2 IT yg perasan drg tu terror sgt tu sampai....kalo hensem nak perasan terror tak per la...ni ala2 passing marks je...nak berlagak DIVA la sgt...Hampeh!!! Aku tak heran la...kalo setakat cam korang ni...Kol 1, aku nak Dla gi mkn lunch kat gerai len lak...Memandangkan aku ngan Dla je, boss Dla pun volunteer nak temankan. Siap belanja lg. Terima kasih boss, lupa lak nak ckp td!!!!
Sengalnya mamat IT
Lepas mkn aku pun blik la kat meja aku....Ya Allah, hampeh je...Tak siap lg...drg ni...Aku sempat gak menegur si budak Jijol tu td..(ngan tagline dia...amat memberansangkan). Since dia menyinggah kat tempat aku, aku pun story mory la psl pc & printer nak pakai...Aku pun ckp la...Tak bleh ker bg pinjam printer laserjet tu dulu...Dia pun tolong la tanya kan kat akak ni. Emm....hampeh tul...printer yg rosak tu yg dia bwk naik.
Mmg ktrg da tau printer tu rosak, tp drg nak gak install...lantak drg la...cuba2 tak bleh gak...Yg si mamat pendek IT ni sebok gak nak connectkan printer dot matrik Dla kat Pc aku...Aku sempat gak la sound...Ktrg kat sana tak pakai link ke pc, semua pakai print server....Bodoh betoi la....Sengal...sebok kat tak der network port...Kalo tak der install la bonggok.!! Tu pun org ajar ker...Tak padan ngan pendek...ader ati nak ngorat Dla lak tu...Sorry Dla...kalo mamat pendek yg perasan DIVA ni, AND Dla beribu kali lg baguih nyer...Jangan layan...Ckp English pun berterabur, nak speakong...Meluat aku dgr...Jarang aku nak kutuk org sampai camni...Tp after all u deserve it...
Akak ...WAKLU.
Tetiba Akak ni la bg idea suh print brg2 yg auditor ni request ni guna printer dot matriks Dla...hampeh betoi...Yang tak tahan tu, dia bleh sound....Drg bukan kesah print guna dot matriks ker aper ker...janji print....Ms tu aku meyumpah tak ingat...WAKLU (sorry Dla akak pinjam trademark Dla ni)...Dasar makcik betoi la pompuan ni...Kau tak kesah la...aku kesah...BENCI betoi la ngan drg ni...Yang aku dok geram plus bengang ni, kenapa tak bg aku printer aku tu. Yang ko dengki sgt ni naper...Ishk2....Dalam catatan sejarah aku bekerja, aku tak penah dibagi printer dot matriks tuk print report....Ms ni...dalam hati. ader taman lak gak...sedihnya rs cam tak dihargai. Rs cam kerja2 aku tak hormati, rs betapa tak pentingnya ktrg di mata drg...Drg ingat ktrg ni aper ek???? Ms ni rs cam nak resign esok je...Malas da nak keja kat company teruk camni...
Alahai kapal belum belajar, kapten da larikkkkk
Lupa lak nak update, arni HH officially da announcekan resignation dia kat Utusan. Cik Rozita da inform aku td...Hai...Walaupun aku da tau berita ni 2,3 lepas, tp ni merupakan berita yg menyedih & mengecewakan.....Kapten kapal da lari sblm belayar..Camne ngan anak2 kapal ni...Karam la kapal ni...makin jd anak terbiar la ktrg ni....sedih la plak...
Last issue...
Dipendekkan citer tuk arini, jam agak2 kol 6 da...aku pun pack2 & shutdown pc la tuk balik...Sblm shutdown tu aku da la masuk yahoo.mail....Ye la nak check2..kot2 ade yg penting...
pastu aku shutdown....Dlm ati nak try new user log in la...aku pun try la....Ya Allah hampeh, tak der tenet & aku bukan administrator for my pc...Ms ni tak tau la betapa meleluap nyer perasaan aku....Hampeh betoi...drg tak bg tenet...Apa la yg aku leh bwat ni....Hampeh dot com betoi...Aku pun malas da ...aku pack2 aku pun balik...

Begitu la berakhirnya hari ke2 di utusan...still menyakitkan hati....So conclusion nyer equation kat atas ni ialah:
STRESS = Geram, bengang, menyampah, terkejut, sedih, sakit hati, penat, mengantuk, buhsan, menyesal, kecewa, takut, benci...etc etc..!!!!
Sehingga ke next post, harap2 esok lebih baik dr harini.. Yg sebenarnya aku tak baper yakin gak. Moga2 Allah mempermudah kan perjalanan ni & aku diberi kekuatan tuk terus berjuang.....Amin

0 comments: