Ku Redha...ku pasrah.....

Monday, March 29, 2010

Emmmm...aku baru saja selesai berYM ngan adik & Kak Gee...Apa nak dikata..sejak2 tenet line slow kat opis ni...Susah betui nak bersembang menerusi YM..byk yg tersangkut2....Kat opis kak gee plak, riso gak kalo2 line tak clear....Macam2 benda tersimpul di minda aku ni, macam2 issue yg timbul....Rs sayu pun ada....Conclusionnya, masing2 ngan problem masing2...adik ngan masalah si poklan drivernya, jawatannya sbgai opis "manager", kak gee ngan kerenah bossesnya yg bod...(emmm tak sampai hati nak teruskan), aku lak of course ngan keja yg melambak, karenah makcik2 u tu, opis yg tak baper selesa dan lagi dan lagi dan lagi dan lagi....bukannya kami tak bersyukur...bersyukur la teramatnya sekurang2 nya masih ader keja...tp sekadar melepaskan aper yg terbuku di hati....Ada ketikanya rasa seperti dianiaya, tak dihargai.......Tp yg pasti....kami redha & pasrah atas segala ketentuannya...Saat2 camne la...rsnya kata2 semangat & perangsang dr kengkawan amat dihargai...Kekadang tu aku ketawa sendiri gak..hehehe...masing2 ader masalah masing2 tp semua berusaha nak bg semangat kat kawan2 gak....Mungkin ini lah yang dikatakan sahabat...Kawan masa ketawa & kawan masa menangis...Semangat....Bukan aper, untuk jd bekalan untuk meneruskan perjuangan...Sekurang2nya menambah kekuatan & kecekalan hati...Walaupun adakala jauh kat sudut hati, sbnrnya aku sendiri tak berapa yakin ngan diri sendiri....Tapi untuk semua kita harus berdiri dan terus melangkah...bermula ngan langkah2 pendek...berlari ...dan diharapkan akhirnya akan mampu mendaki gunung harapan nnti...Sesungguhnya kepada mereka yang dah meniayakan kami ni, takan ku halalkan segala kepayahan yg terpaksa ku lalui ini...(Betui tak Kak Gee...Ni meminjam kata2 Kak Gee)....Mungkin secara fizikalnya, beban mereka dah selesai...Tp rs beban di hati mereka2 akan terus menghuni hati mereka sehingga kami melepaskannya.....Mungkin kejam je bunyi nya...tp apalah kalo nak dibandingkan ngan aper yg drg da buat kan...Buat My beloved sis, Kak Gee, Yam, Dla, Prof Adli....Terima kasih sbb sentiasa berdiri dibelakang ngan kata2 semangat terutama sekali di saat2 getir cam ni agar aku tak rebah & jatuh tersungkur.......Tp yang pasti aku redha...Semoga aku diberi kekuatan untuk meneruskan perjalanan sukar ini...mungkin ader hikmah di sebaliknya...Hanya Allah yang maha mengetahui...

0 comments: